مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-04اقتصادي

راه هست-15| برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت بین ایران و 15 کشور همسایه


رییس سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه برای توسعه تجارت باید روابط تجاری ما با کشورهای هدف صادراتی یک رابطه دو سویه باشد، گفت: برقراری تعرفه ترجیحی یکی از راهکاری توسعه تجارت بین ایران و 15 کشور همسایه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه تجارت غیرنفتی کشور یکی از راهکارهای اصلی ما برای فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی است، درآمدهای نفتی که سال هاست، به ابزاری برای اعمال تحریم های ظالمانه تبدیل شده است و تحریم کنندگان با محدود کردن درآمدهای نفتی ما همواره سعی کرده اند تا به اهدافشان برسند.

بنابراین همواره مسئولان کشور در دولت های مختلف شعار فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی و لزوم توسعه صادرات غیرنفتی را سرداده اند، را بی توجهی مسئولان و عدم فراهم سازی زیرساخت ها تجاری توسط دولت ها عنوان می کنند.

یحیی آل اسحاق کارشناس اقتصادی، رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق و  وزیر اسبق بازرگانی با بیان اینکه راه برای توسعه تجارت کشورمان وجود دارد، در گفت وگویی با خبرنگار اقتصادی فارس بیان داشت که برای توسعه تجارت کشور باید موضوع تجارت خارجی در تصمیمات کلان کشور از حاشیه به متن بیاید.

وی همچنین به لزوم برقراری روابط تجاری دو طرفه تاکید کرد و گفت تجارت موضوعی تعاملی است بنابراین در امر تجارت بایداجازه داد تا کشورهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه هست-15| برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت بین ایران و 15 کشور همسایه

راه هست-15| برقراری تعرفه ترجیحی برای توسعه تجارت بین ایران و 15 کشور همسایه